• Home
  • Over ons
  • Vacatures
  • Klant worden
  • Webshop
  • Blog
  • Home
  • Levering
  • Over ons
  • Vacatures
  • Klant worden
  • Webshop
  • Blog
  • Bel ons 0031 85 043 05 50

Van één bloemenlijn naar een bloeiend bedrijf: het verhaal van Duflor

Ik, Pieter van Duijvenvoorde, had altijd al de wens om ooit voor mezelf te beginnen. Toen mijn schoonvader vertelde dat een leverancier in Zuid-Duitsland zijn bloemenlijn wilde overdragen, voelde het alsof alles op zijn plek viel. We hebben de kans gegrepen: ik nam de verkoop op me, Antoinet de boekhouding. Met één vrachtwagen, een handvol klanten en een enorme dosis motivatie begon mijn avontuur.

Bij mijn vrouw thuis zat bijna iedereen in de bloemen. Daar werd altijd gepraat over handel, kwekers, seizoenen… het welbekende praatje “bloemen”, maar langzaam raakte ik er zelf ook door gegrepen. Werken met bloemen is iets bijzonders: je verkoopt niet zomaar een product, je bezorgt iemand een moment van plezier.

De eerste jaren: hard werken en vertrouwen opbouwen

De beginjaren in Duitsland waren intens. Lange dagen onderweg, vroeg op, laat terug, keihard werken. Maar we hadden een klein, hecht team waarop we konden bouwen. Dat gaf ons de kracht om door te zetten.

Omdat ik ooit al eens in Zwitserland had gereden, bleef dat land altijd in mijn gedachten. De bergen, de rust, maar vooral de klanten, vriendelijk, loyaal en open. Na vijf jaar in Duitsland vond ik het tijd om zelf een bloemenlijn op Zwitserland te starten. De eerste twee jaar reed ik die volledig alleen. De omzet was in het begin minimaal, maar ik genoot van elke rit. En ik geloofde in de potentie.

Er zijn 3 kernwaarden die vanaf het begin in onze organisatie zitten en dat zijn:

  1. Doen wat je zegt en belooft
  2. De klant is koning
  3. Altijd vertrouwen hebben

De stap naar digitalisering

In 2018 besloot ik een grote stap te zetten: ik ging van de vrachtwagen af en richtte me volledig op online verkoop. Dat was nieuw, zowel voor ons als voor onze klanten. Zij waren gewend om direct vanuit de auto te kopen; dat zat in hun systeem.

Maar stap voor stap zagen ze de voordelen:

  • een veel breder assortiment
  • óók planten en decoratie
  • én onze vaste levering vóór 8.30 uur in de ochtend

Tijdens corona kwam de echte doorbraak. Klanten gingen massaal online bestellen en we moesten alle zeilen bij zetten om aan de vraag te voldoen, wat natuurlijk een hele mooie uitdaging was. Samen met het hele team wisten we het toch elke keer weer te doen.

“Waar Passie Groeit, Bloeit Resultaat”

Trots op vandaag

We zijn enorm gegroeid en het is mooi om te zien hoe alle medewerkers hun eigen steentje bijdragen hieraan en dat we ondanks dat we nog steeds groeien het toch elke dag weer voor elkaar krijg om de mooiste bloemen, planten en decoratie spullen op tijd in Zwitserland bij de klant in de winkel te zetten. Daar zijn we erg trots op.

Door de groei die je doormaakt moet je ook zaken gaan veranderen en vereenvoudigen door middel van automatisering, zowel hier in Nederland zoals ook in Zwitserland. En als ik dan zie hoeveel mooie stappen we hebben gemaakt hierin in de afgelopen jaren en hoe we allemaal hiermee bezig zijn en zo de klus elke dag weer weten te klaren kan ik daar erg trots op zijn om met zo een mooi en gemotiveerd team te mogen werken.

Het mooiste compliment

Het raakt me elke keer weer als een klant die al vanaf dag één bij ons koopt zegt:
“Ik koop met plezier bij jullie, omdat jullie service, kwaliteit en betrouwbare leveringen altijd kloppen.”
Zo’n compliment is voor ons hele team, want zonder hen staan we nergens.

Toekomst & visie

We blijven de komende jaren verder automatiseren, onze logistiek versterken en onze processen verbeteren. Niet om groter te worden om het groter worden, maar om onze klanten nóg beter te bedienen.

Want één ding staat voor mij vast:
Groeien mag nooit ten koste gaan van service.
Een klant moet zich gehoord voelen. Vertrouwd. Zeker weten dat wij klaarstaan, elke dag opnieuw.

Samen bouwen we verder. Samen kijken we vooruit.

Bekijk ook eens onze socials voor meer leuke verhalen en indrukken vanuit ons bedrijf.

Instagram: P. van Duijvenvoorde

Instagram: Duflor GmbH

LinkedIn: P. van Duijvenvoorde

Bezoekadres:
FloraHolland Rijnsburg
Laan van verhof 3
2231 BZ Rijnsburg
Nederland
E: info@pvanduijvenvoorde.nl
T: 0031 85 04 30 550

Factuuradres:
Hoofdstraat 111A
2235 CE Valkenburg
Nederland

Algemene-verkoopvoorwaarden
Florimark certificaat
  • P. van Duijvenvoorde
  • Home
  • Over ons
  • Vacatures
  • Klant worden
  • Webshop
  • Webshop
  • Login
  • Klant worden

© 2025 - Duflor GMBH. Alle rechten voorbehouden - Gegevensbescherming - Voorwaarden

Logo Outhands Internet & Media

Easy contact

Team P. van Duijvenvoorde

  • Send us a WhatsApp message
  • Call us 0031 85 04 30 550
  • Send us a email
  • Chat with us